Din varukorg är tom!  

Köp- och leveransvillkor

 

Allmänt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan, så som fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar. Vi reserverar oss även för slutförsäljning och att varor som kan beställas tyvärr kan vara slut i lager trots att beställningen gått igenom. Skulle detta ske meddelar vi dig som kund omgående för möjlighet att justera eller annullera din order

 

Fraktkostnad?

Frakten kostar 39 kronor inom Sverige. Handlar du för 1000 kronor bjuder vi på frakten. Du kan även välja att hämta din order i butiken på Råå, då betalar du såklart ingen fraktavgift.

 

Beställning

För att kunna handla hos oss måste du acceptera våra köpvillkor, det sker i samband med att du lägger din order. Vid mottagen order skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Handlar du innan klockan 11:30 på vardagar skickar vi oftast ditt paket samma dag. Dina varor levereras till DHL Service Point utlämningsställe nära dig, snabba och trygga leveranser med full spårbarhet. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med Posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Tänk på att ditt paket endast finns kvar på ditt utlämningsställe i ca 14 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid skickas det tillbaka till oss och vi har rätt att debitera dig en avgift på 250 kronor för vårt arbete med hantering av varorna. Det är du själv som tar ansvar att kontakta oss om ditt paket ej har blivit uthämtat och tillbakaskickat. Resterande belopp betalas ej tillbaka förrän vi har fått återkoppling från dig.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).Kontakta oss på e-post info@fjarilengrodan.se om du ångrar ditt köp så löser vi det.  Varan får endast returneras i oanvänt skick, men du får självklart varsamt öppna förpackningar och undersöka din vara. Alla taggar ska självklart vara kvar på varan. Vid retur får du själv stå för returfraktkostnaden på 49kr som justeras när vi har hanterat din retur. Du kan såklart även komma in och byta varan i butiken.

 Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.

 

Betalningsalternativ

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Övrigt

Kan jag få en vara skickad som present? Självklart! Maila oss när du har lagt din order så kommer det ett fint inslaget paket med din order.

Alla våra priser är i svenska kronor och inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar utan någon förvarning. Vi reserverar oss även för eventuella felaktigheter i prismärkningen och artikelinformationen. Erbjudanden i butiken gäller så länge lagret räcker. Vi kan inte garantera att bilderna i webshopen återger varans exakta utseende. Tänk på att färger kan återges olika på olika datorer beroende på datorns färginställningar.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen